מאת: עו"ד מיכאל שטרית                                                                     

ד', יליד שנת 1994, נפגע בחודש מאי 2013, בתאונת דרכים, כאשר היה בדרכו הביתה.

למקום התאונה הוזעק צוות מגן דויד אדום אשר פינה את ד' לבית החולים, כאשר שם אובחן, כי ד' סובל מחבלות בראש, בחזה ובאזור הגפיים ומחשד לשבר תלישה באצבע רביעית. בבית החולים קיבל ד' טיפול ראשוני. כמו כן  הומלץ על מעקב של רופא אורתופד ועל ימי מנוחה בביתו.

בד בבד עם פגיעתו, פנה ד' באופן עצמאי לחברת הביטוח, וזו הציעה פיצוי בסך של 5,000 ₪ בגין התאונה. בשלב זה, הגיע ד' למשרדנו, והציג בפנינו את הצעת חברת הביטוח, כמו כן טען, כי הוא עדיין סובל מכאבים כתוצאה מאותה התאונה.

במהלך הטיפול והבירור של מצבו של ד', ייעצנו לו, לעבור בדיקת מיפוי עצמות לשלילת שברים וחבלות. תוצאות הבדיקה קבעו כי לד' נותרו שלושה שברים שלא התאחו בצלעות, בשורש כף היד ובאצבע כף יד ימין.

לאור תוצאות הבדיקה, הופנה מרשנו לבדיקה של מומחה בכירורגיה אורתופדית אשר אבחן כיפוף של הגב כתוצאה מאותה התאונה. לאור זאת, הופנה מרשנו לטיפולי פיזיותרפיה בבית החולים קפלן, וזאת במטרה להקל על מצבו הרפואי.

לאחר קבלת החומר הרפואי העדכני של ד' ביצענו פניה בעניינו של ד' אל חברת הביטוח בניסיון להגיע לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט.

בסיומו של המשא ומתן בין הצדדים הסכימה חברת הביטוח לפצות את ד' בסך של 70,000 ₪ בגין הנזקים אשר נגרמו לו כתוצאה מהתאונה.

חשוב להבין, כי הפיצוי בגין תאנת דרכים מחושב בהתאם לנכות הרפואית הצמיתה אשר נותרה לתובע. אך בנוסף לכך, סך הפיצוי יחושב כנגזרת ישירה לשכרו של הנפגע, הטיפולים אותם עבר ופיצוי בשל כאב וסבל בגין התאונה.

אין תאונה דומה לתאונה, ואין נזק דומה לנזק. לפיכך הפיצויים משתנים ממקרה למקרה ולכן יש צורך בביצוע תחשיב אשר יסתמך על הפרמטרים אשר בגינם זכאי הנפגע לפיצוי. חשוב לזכור כי גובה הפיצוי הינו בהתאם לנזק הגופני ואין לו קשר לנזק אשר נגרם לרכב.

המקרה הנ"ל יכול היה בקלות להסתיים בפיצוי נמוך משמעותית מהפיצוי אותו בסופו של יום שילמה חברת הביטוח לד'.

במקרים מסוג זה, יש חשיבות לתיעוד כל החומר הרפואי ואיסוף ההוצאות אשר נגרמו בעקבות תאונת הדרכים.  לפיכך מומלץ להתייעץ בטרם פניה לחברת הביטוח בעורך דין הבקיא בתחום.

**הבהרה: אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי. כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.