חופשה יקרה

צ.נ החליקה במהלך חופשת הקיץ בג'קוזי השייך לבית המלון,  בית המשפט השלום חייב את בית המלון בו התארחה ואת חברת הביטוח אשר בטחה את בית המלון בסך של 422,000 ₪.

מאת: עו"ד מיכאל שטרית                                                     

צ.נ. נשואה בת 32, הגיעה יחד עם בן זוגה לחופשה במלון בדרום הארץ. מיד ובסמוך להגעתם, ורגע לאחר שסיימו את הליך הצ'ק אין התמקמו בני הזוג בחדר המפואר אשר הוזמן מבעוד מועד. צ.נ. ביקשה לרחוץ בג'קוזי אשר היה ממקום במרפסת החדר בו התארחה, ולאחר מספר דקות, כאשר ביקשה היא לצאת מהג'קוזי ולהיכנס חזרה אל החדר, לפתע ניתק גרם המדרגות אשר היה מחובר לג'קוזי וכתוצאה מכך, מעדה צ.נ. נפלה ארצה ונחבלה.

אל המקום הוזעק קצין הבטיחות של המלון ועמו עובדים נוספים, אשר דאגו להזעיק אמבולנס ולהושיט עזרה שנדרשה לצ.נ.

קצין הבטיחות אשר הגיע למקום, תיעד את האירוע ואף ערך דו"ח בגין התאונה אשר ארעה.

אמבולנס פינה את צ.נ. לבית החולים יוספטל באילת, ובמקום אובחן שבר תוך מפרקי מרוסק (שבר במרפק שמאל). משם הועברה היא לבית החולים רמב"ם בחיפה על מנת לעבור שני ניתוחים.

הנתבעים התכחשו לנזקים ולתאונה אשר נגרמה לצ.נ. בכתב ההגנה אשר הוגש מטעמם נטען כי ככל שנפלה צ.נ. הרי מדובר בחלק מסיכוני החיים, ואין זאת אלא שצ.נ. יצאה מן הג'קוזי בחוסר זהירות וחוסר תשומת לב.

יחד עם זאת, טענו הנתבעים, כי אין המדובר בגרם מדרגות אשר מחובר לג'קוזי, אלא מדובר בשרפרף אשר הינו לנוחיות באי בית מלון ולא "גרם מדרגות" המשמש כמדרגות גישה לכניסה וליציאה מהג'קוזי.

עוד טענו הנתבעים, כי מדובר בתובעת סדרתית, ועיון בעברה הרפואי מגלה כי לתובעת יש עבר מכביד של תאונות ונפילות. וכך, בשנת 01' היא נפלה מגובה של 2 מטרים, בינואר 2005 היא נפלה מהמיטה ובמרץ 2005 היא נפלה במדרגות בבר.

בית המשפט מינה מומחה מטעמו על מנת לקבוע את הנכות הרפואית אשר נותרה לצ.נ. כתוצאה מהתאונה. המומחה הרפואי קבע, כי לצ.נ. נותרה נכות רפואית משולבת צמיתה העולה כדי 25.48%. המדובר על שכלול נכויות: נכות אסתטית בגין צלקת ונכות בגין הגבלה בתנועה ביישור ובכיפוף המרפק.

בית המשפט קיבל את גרסתה של צ.נ. וקבע כי אירוע התאונה ארע בעקבות רשלנותו של בית המלון ועובדיו. כמו כן, קבע בית המשפט הנכבד כי אין ספק שמדובר בגרם מדרגות ולא בשרפרף כמו שטענו הנתבעים, ומשכך, כאשר גרם המדרגות האמור ניצב כשהוא צמוד לג'קוזי, יכול אורח המלון הסביר דוגמת התובעת, להיות סבור שגרם מדרגות זה הוא חלק אינטגראלי לג'קוזי, ומקובע אליו. דבר זה, כמסתבר, יכול להיות כמכשול למי שמבקש לצאת מן הג'קוזי, כשהוא סבור שהוא דורך על מדרגות יציבות ומקובעות, ומסתבר לו שלא כך הוא הדבר, שהרי רגליו דורכות על גרם מדרגות נייד, וממילא לא יציב.

בנסיבות העניין בית המלון היה אמור לנקוט באמצעי זהירות סבירים, כלפי לקוחותיו, המוזמנים להתארח אצלו, והיה עליו לקבע ו/או להפריד את גרם המדרגות מהג'קוזי, משלא עשו כן, התרשלו הם בתפקידם כלפי צ.נ.

כתוצאה מרשלנותו של בית בית המלון ועובדיו ארעה תאונה ואף נגרמו נזקיה של צ.נ.. לפיכך קבע בית המשפט, כי הנתבעים וחברות הביטוח תשלמנה לצ.נ. פיצויים בגין ראשי הנזק: הפסד שכר לעבר, הפסד שכר לעתיד, הוצאות רפואיות לעבר ולעתיד, הוצאות נסיעה לעבר ולעתיד, עזרה לזולת לעתיד וכאב וסבל, פיצוי בסך כולל של 422,000 ₪.

**הבהרה: אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי. כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.