החליק ברחבת הריקודים של האולם יפוצה בסך של 377,000 ₪

בית המשפט חייב אולם אירועים ומפעיל הפירוטכניקה והלהטוטים לפצות אורח שהחליק ברחבת הריקודים בסך של 377,000 ₪.

מאת: עו"ד מיכאל שטרית                                                                    

לאוניד, בן 31, נהג בעיסוקו, הגיש תביעה לבית המשפט השלום כנגד אולם האירועים וכנגד מפעיל הפירוטכניקה והלהטוטים במקום. לטענתו, כאשר הגיע לרחבת הריקודים של האולם כדי לרקוד, החליק ומעד תוך שהוא נחבל בקרסול ימין, עקב רטיבות של חומר שמנוני אשר היה מצוי על הרצפה.  

כתוצאה מהתאונה, נחבל לאוניד בקרסול ימין, לפיכך הובהל לבית החולים, שם אובחן כסובל משבר בקרסול. לאוניד שוחרר לביתו לאחר שרגלו גובסה, אולם המשכות כאביו הובילו לאישפוז נוסף ולניתוח אשר במהלכו נדרש קיבוע הקרסול באמצעות פלטינה וברגים.

לטענתו של לאוניד, במהלך האירוע, התבצע מופע להטוטים, אשר במהלכו הותז חומר שמנוני על ידי מפעיל הלהטוטים, על רחבת הריקודים, וכתוצאה מכך, החליק ונחבל בקרסולו.

עוד טען לאוניד, כי על אולם האירועים ועל הלהטוטן אשר במהלך מופעו הותז החומר השמנוני, קיימת חובת זהירות למנוע סיכון בלתי סביר אשר עלול לפגוע באורחי המקום. כמו כן, על הנתבעים הייתה מוטלת החובה להזהיר את באי המקום בגין המפגעים המסוכנים ו/או לבצע ניקוי של החומרים שהצטברו על הרפצה במהלך הופעת הלהטוטן.

מנגד, הכחישו הנתבעים את אחריותם לתאונה, וטענו כי התובע לא הוכיח את דבר קיומו של מפגע ברחבת הריקודים בדמות חומר שמנוני על רצפת הרחבה מה גם שלטענתם, רוקד ברחבת הריקודים יכול למעוד סתם כך עקב התקלות באחר ללא קשר למפגע כזה או אחר.

הנתבעים בחרו, לנסות ולהשחיר את פניו של לאוניד, ולרמוז כי יתכן והיה שיכור ולפיכך מעד.

בית המשפט קיבל את תביעתו של לאוניד במלואה, כאשר במהלך פסק הדין קבע, כי על מחזיק אולם שמחות ומפעילו, המארח באולם ציבור רב קיימת אחריות למנוע קיומם של סיכונים בלתי סבירים אשר עלולים להביא לפגיעה כזאת או אחרת באורחים, ולרבות לאלו שנוצרים בידי אורחים מזדמנים אשר עלולים להביא לפגיעה באורחים אחרים השוהים באולם שמחות.

עוד קבע בית המשפט כי קיומו של חומר שמנוני על רצפת הריקודים הינו סיכון בלתי סביר אשר ראוי לנקוט באמצעי זהירות לשם מניעתו. וזאת לנוכח הסיכונים הטמונים בהשארתו על רצפת האולם. יש לקחת בחשבון את העובדה, שאנשים רבים מגיעים לרחבה, חלקם ילדים וחלקם יותר מבוגרים, שיכולת הזהירות שלהם מוגבלת יותר. בעלת האולם והמחזיקה בו יכולה וצריכה הייתה לצפות, כי אם לא יינקטו אמצעי זהירות שיבטיחו את ניקיון הרצפה, עלולים אורחי האולם להחליק ולהיפגע.

בית המשפט קבע, כי האחריות בגין הנזקים שייכת בין היתר אף ללהטוטן אשר פעל במקום. אין ספק, כי על הלהטוטן חובות זהירות למנוע קיומם של סיכונים בלתי סבירים לבאי המקום, כאשר חומר שמנוני שנשפך על רצפת רחבת הריקודים והותרתו הינו בבחינת סיכון בלתי סביר.

כתוצאה מאי נקיטת אמצעי זהירות ע"י האולם, וחרף העובדה כי הנתבעים לא עשו די באופן כללי כדי למנוע את הנזקים ולהסיר מכשולים העומדים בדרכו של ציבור המוזמנים הפוקד את האולם חויבו הנתבעים לשלם לתובע יחדיו בחלקים שווים את הסך של 377,000 ₪  בגין הנזקים שנגרמו לתובע.

**הבהרה: אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי. כמו כן התוכן דלעיל אינו מתיימר להיות מדויק ו/או מקיף ו/או עדכני, והמסתמך על המידע עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.